ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2022.4.101.108

Ключові слова:

цифрові технології, підприємство, цифрова економіка, конкурентоспроможність, управління підприємствами, інновації

Анотація

Проблема конкурентоспроможності фірм, галузей, країн є однією з найбільш актуальних та динамічних у світовій економіці. Пояснюється це тим, що на її аналіз впливають багато факторів, але насамперед всього зміна темпів економічного зростання країн, рівень безробіття, місце країни чи фірми (підприємства, організації) у світової економіки тощо. Значимість цієї проблеми особливо зростає в умовах зростання глобальної економічної конкуренції за право кожної країни зайняти гідне місце у системі світового господарства. Перехід сучасної економіки на якісно новий рівень передбачає створення інноваційних галузей, технологічно розвиненого бізнесу, зміна інституційних умов функціонування економічних суб'єктів, покращення середовища проживання, зростання продуктивності праці, і, нарешті, трансформацію ланцюжків створення підприємствами. Практика останніх десятиліть показує, що концепції конкурентоспроможності можуть істотно відрізнятися в залежності від технологічного укладу, основу якого лежить рівень розвитку продуктивних сил. В процесі цифрової трансформації підприємства перетворюються на організації з цифровим мисленням. Продукт, що просувається на ринок, стає цифровим. Якість продуктів і послуг, що надаються, досягається за рахунок персоналізації, індивідуалізації, удосконаленої функціональності, системної інтеграції транспортної та логістичної активності, актуальних моделей отримання доходу, сучасного дизайну, розробки додатків. Конкурентоспроможність підприємства можна визначити як здатність підприємства краще забезпечувати пропозицію товарів або послуг, порівняно з конкурентами, за рахунок надання товарам або послуг диференційованих властивостей за дотримання стандартів якості. Цифровізація дозволяє знаходити партнерів у будь-якій точці планети, ефективно вибудовувати товарно-грошові ланцюжки, вести прибуткову зовнішньоекономічну діяльність. Посилення конкурентоспроможності підприємства залежатиме від того, наскільки швидко і ефективно будуть впроваджені цифрові рішення у бізнес, оскільки цифрові технології стали рушійною силою соціально-економічного розвитку багатьох країн світу, визначаючи основу сталого розвитку в майбутньому.

Посилання

Altukhov P.L. (2005) Protsesnyi pidkhid zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. [A process approach to ensuring the competitiveness of the enterprise]. Herald of economic science of Ukraine. No. 2, pp. 3–5.

Shkurupii O.V. (2012) Zovnishnoekonomichna diialnist pidpryiemstva [Foreign economic activity of the enterprise: study. manual]. K.: Center of educational literature.

Galeliuk M.M. (2008) Pidkhody do pidvyshchennia konkurentospromozhnosti kompanii [Approaches to increasing the competitiveness of companies]. Herald of economic science of Ukraine, no. 1, pp. 10–14.

Pashchenko O.P. (2011) Stratehichne upravlinnia rozvytkom pidpryiemstva [Strategic management of enterprise development]. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, no. 2, Vol. 2, pp. 99–103.

Kharchenko T.B. (2013) Zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv yak zasib rynkovoho reformuvannia ekonomiky [Ensuring the competitiveness of enterprises as a means of market reform of the economy]. Current economic issues. no. 2, pp. 70‒75.

Ligonenko L. The content and mechanism of digitalization strategy formation in business organizations. URL: https:// www.internauka.com/uploads/public/15464416163127.pdf.

How Satya Nadella created a new Microsoft. URL: https://ain.ua/2017/10/14/kak-satya-nadella-sozdal-novuyu-microsoft/

Ustenko M., Ruskykh A. (2019) Didzhytalizatsiia: osnova konkurentospromozhnosti pidpryiemstva v realiiakh tsyfrovoi ekonomiky [Digitization: the basis of enterprise competitiveness in the realities of the digital economy]. Herald of the economy of transport and industry, Issue No. 68, pp.181-192.

Scott J. (2004) Measuring dimensions of perceived e-business risks. Information Systems and e-Business Management, Vol. 2, Iss. 1, pp. 31–55.

Let V. A. (2017) Informatsiina bezpeka yak skladova ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv [Information security as a component of economic security of enterprises. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Ser. Economics and management, issue 24(2), pp. 137–140.

The subject of the digital economy and the role of digital tools. URL: http://spkurdyumov.ua/digital_economy/predmet-cifrovoj-ekonomiki-i-rol-cifrovyx-instrumentov/

Kraus N.M., Holoborodko O.P., Kraus K.M. (2018) Tsyfrova ekonomika: trendy ta perspektyvy avanhardnoho kharakteru rozvytku [Digital economy: trends and perspectives of avant-garde nature of development]. Efficient economy, No. 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6047.

##submission.downloads##

Опубліковано

30.12.2022

Як цитувати

Котельникова , Ю. . (2022). ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Innovation and Sustainability, (4), 101–108. https://doi.org/10.31649/ins.2022.4.101.108

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.