ТРАНСФОРМАЦІЯ АВТОМОБІЛЕБУДІВНОГО СЕКТОРУ КИТАЮ
DOI:
https://doi.org/10.31649/ins.2022.2.29.38Ключові слова:
китайська автомобільна промисловість, енвайроменталізм, макроекономічний вплив, гершенкронівська стратегія, автомобільна політикаАнотація
Автомобільна промисловість Китаю у 2022 році відновлюється швидкими темпами та безпосередньо впливає на економіку багатьох країн, а ринок електромобілів конкурує з найбільшими автомобільними компаніями світу, і є найбільш перспективним для інвестицій. Автомобілі революціонізували концепцію мобільності, завдяки чому товари та люди тепер легше, ніж будь-коли, пересуваються по географічних регіонах. Протягом десятиліть розвинені країни були свідками того, як збільшення власності на транспортні засоби та поліпшення транспортної інфраструктури призвели до протидії урбанізації - міграції людей, підприємств та промисловості з міст у недавно низько розвинені передмістя. Ця тенденція поширюється на економіки, що розвиваються. У всьому світі на кожну п’яту людину припадає один автомобіль; у США – одне авто на 1,25 громадянина. Проте в Китаї, незважаючи на 300 мільйонну кількість авто на 1000 людей, припадає лише 173 авто. Але, У 2009 році китайський автомобільний ринок став найбільшим у світі, перевершивши ринок США як з продажу, так і з виробництва автомобілів. Автомобільна промисловість створювала 5% річного ВВП країни щороку, починаючи з 2002 р., і становила 7,4% ВВП у 2010 р. Автомобілі можуть підвищити якість життя завдяки збільшенню мобільності, комфорту та безпеки.
Для китайського суспільства автомобільна промисловість завжди була привабливою темою. З одного боку, ця галузь давно залишалася осторонь системи державного планування. Через акцент на промислових капітальних товарах, а не на споживчих, сектор пасажирських транспортних засобів (включаючи виробництво автомобілів) не входив до ключової галузі протягом десятиліть, що є типовою Гершенкронівською стратегією індустріалізації. Лише після запровадження Китаєм «політики автомобільної промисловості 1994 року» виробництво автомобілів було визнано національною галуззю, на рівні з усім сектором автомобілебудування. Це, водночас, призвело не тільки до збільшення кількості автомобільних заводів, а й до погіршення екології в країні, що, поза сумнівом, додатково негативно вплинуло на життя людей, змусивши їх залишити міста свого звичного проживання на користь екологічно чистіших районів.
Посилання
ЛІТЕРАТУРА
Китайська цивілізація традиції та сучасність, 2020
Statistica.com
Дослідження ринку автомобілебудівної промисловості китаю.
URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/54/10.pdf
Global EV Outlook 2020
URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020
The Gerschenkronian strategy
URL: http://www.ehes.org/EHES_82.pdf
Кларк, Кім Б.
CATL & BYD rise to join world’s Top 3 battery makers
URL: https://www.electrive.com/2018/06/06/catl-byd-rise-in-rank-to-join-worlds-top-3-battery-makers/
BYD company
URL:https://en.byd.com/news/90121-units-byd-new-energy-passenger-vehicles-soaring-252-7-yoy-in-november/
China's auto market.
The Emergence of the Chinese Automobile Sector
URL: https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2011/mar/pdf/bu-0311-4.pdf
Kantar
URL: https://www.kantar.com/locations/china#_=
РБК
URL:https://www.rbc.ru/interview/technology_and_media/22/06/2015/5586d2689a79470867c77e32
NIO
URL: https://www.nio.com/
Market Analysis Report
URL: http://www.export.gov.il/uploadfiles/03_2012/chinasautomotiveindustry.pdf
REFERENCES
Chinese civilization, tradition and modernity, 2020
Statistica.com
China's automotive market research.
URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/54/10.pdf
Global EV Outlook 2020
URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020
The Gerschenkronian strategy
URL: http://www.ehes.org/EHES_82.pdf
Кларк, Кім Б.
CATL & BYD rise to join world’s Top 3 battery makers
URL: https://www.electrive.com/2018/06/06/catl-byd-rise-in-rank-to-join-worlds-top-3-battery-makers/
BYD company
URL:https://en.byd.com/news/90121-units-byd-new-energy-passenger-vehicles-soaring-252-7-yoy-in-november/
China's auto market.
The Emergence of the Chinese Automobile Sector
URL: https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2011/mar/pdf/bu-0311-4.pdf
Kantar
URL: https://www.kantar.com/locations/china#_=
РБК
URL:https://www.rbc.ru/interview/technology_and_media/22/06/2015/5586d2689a79470867c77e32
NIO
URL: https://www.nio.com/
Market Analysis Report
URL: http://www.export.gov.il/uploadfiles/03_2012/chinasautomotiveindustry.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Завантаження
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Innovation and Sustainability
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.