ТРАНСФОРМАЦІЯ АВТОМОБІЛЕБУДІВНОГО СЕКТОРУ КИТАЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2022.2.29.38

Ключові слова:

китайська автомобільна промисловість, енвайроменталізм, макроекономічний вплив, гершенкронівська стратегія, автомобільна політика

Анотація

Автомобільна промисловість Китаю у 2022 році відновлюється швидкими темпами та безпосередньо впливає на економіку багатьох країн, а ринок електромобілів конкурує з найбільшими автомобільними компаніями світу, і є найбільш перспективним для інвестицій. Автомобілі революціонізували концепцію мобільності, завдяки чому товари та люди тепер легше, ніж будь-коли, пересуваються по географічних регіонах. Протягом десятиліть розвинені країни були свідками того, як збільшення власності на транспортні засоби та поліпшення транспортної інфраструктури призвели до протидії урбанізації - міграції людей, підприємств та промисловості з міст у недавно низько розвинені передмістя. Ця тенденція поширюється на економіки, що розвиваються. У всьому світі на кожну пяту людину припадає один автомобіль; у США – одне авто на 1,25 громадянина. Проте в Китаї, незважаючи на 300 мільйонну кількість авто на 1000 людей, припадає лише 173 авто. Але, У 2009 році китайський автомобільний ринок став найбільшим у світі, перевершивши ринок США як з продажу, так і з виробництва автомобілів. Автомобільна промисловість створювала 5% річного ВВП країни щороку, починаючи  з 2002 р., і становила 7,4% ВВП у 2010 р. Автомобілі можуть підвищити якість життя завдяки збільшенню мобільності, комфорту та безпеки.

Для китайського суспільства автомобільна промисловість завжди була привабливою темою. З одного боку, ця галузь давно залишалася осторонь системи державного планування. Через акцент на промислових капітальних товарах, а не на споживчих, сектор пасажирських транспортних засобів (включаючи виробництво автомобілів) не входив до ключової галузі протягом десятиліть, що є типовою Гершенкронівською стратегією індустріалізації. Лише після запровадження Китаєм «політики автомобільної промисловості 1994 року» виробництво автомобілів було визнано національною галуззю, на рівні з усім сектором автомобілебудування. Це, водночас, призвело не тільки до збільшення кількості автомобільних заводів, а й до погіршення екології в країні, що, поза сумнівом, додатково негативно вплинуло на життя людей, змусивши їх залишити міста свого звичного  проживання на користь екологічно чистіших районів.

Посилання

ЛІТЕРАТУРА

Китайська цивілізація традиції та сучасність, 2020

URL: https://cutt.ly/eOhG47V

Statistica.com

URL:https://www.statista.com/statistics/610820/motorization-rate-in-selected-countries/#:~:text=China's%20motorization%20rate%20stood%20at,were%20sold%20to%20Chinese%20customers.

Дослідження ринку автомобілебудівної промисловості китаю.

URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/54/10.pdf

Global EV Outlook 2020

URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020

The Gerschenkronian strategy

URL: http://www.ehes.org/EHES_82.pdf

Кларк, Кім Б.

URL:https://books.google.com.ua/books?id=Q8SKiG6bqpkC&pg=PA241&lpg=PA241&dq=%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%BA,+%D0%9A%D1%96%D0%BC+%D0%91.+(1985)&source=bl&ots=4GtP8yHRfw&sig=ACfU3U26RU3SdM8OLbP83-SwIDhJnV5zXQ&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjqn5bez7TuAhUbi8MKHY8NDGMQ6AEwD3oECBUQAg#v=onepage&q=%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%BA%2C%20%D0%9A%D1%96%D0%BC%20%D0%91.%20(1985)&f=false

CATL & BYD rise to join world’s Top 3 battery makers

URL: https://www.electrive.com/2018/06/06/catl-byd-rise-in-rank-to-join-worlds-top-3-battery-makers/

BYD company

URL:https://en.byd.com/news/90121-units-byd-new-energy-passenger-vehicles-soaring-252-7-yoy-in-november/

China's auto market.

URL: https://www.basf.com/cn/zh/media/BASF-Information/Resources-environment-climate/Challenges-and-opportunities-for-China-automotive-market.html

The Emergence of the Chinese Automobile Sector

URL: https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2011/mar/pdf/bu-0311-4.pdf

Kantar

URL: https://www.kantar.com/locations/china#_=

РБК

URL:https://www.rbc.ru/interview/technology_and_media/22/06/2015/5586d2689a79470867c77e32

NIO

URL: https://www.nio.com/

Market Analysis Report

URL: http://www.export.gov.il/uploadfiles/03_2012/chinasautomotiveindustry.pdf

REFERENCES

Chinese civilization, tradition and modernity, 2020

URL: https://cutt.ly/eOhG47V

Statistica.com

URL:https://www.statista.com/statistics/610820/motorization-rate-in-selected-countries/#:~:text=China's%20motorization%20rate%20stood%20at,were%20sold%20to%20Chinese%20customers.

China's automotive market research.

URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/54/10.pdf

Global EV Outlook 2020

URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020

The Gerschenkronian strategy

URL: http://www.ehes.org/EHES_82.pdf

Кларк, Кім Б.

URL:https://books.google.com.ua/books?id=Q8SKiG6bqpkC&pg=PA241&lpg=PA241&dq=%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%BA,+%D0%9A%D1%96%D0%BC+%D0%91.+(1985)&source=bl&ots=4GtP8yHRfw&sig=ACfU3U26RU3SdM8OLbP83-SwIDhJnV5zXQ&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjqn5bez7TuAhUbi8MKHY8NDGMQ6AEwD3oECBUQAg#v=onepage&q=%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%BA%2C%20%D0%9A%D1%96%D0%BC%20%D0%91.%20(1985)&f=false

CATL & BYD rise to join world’s Top 3 battery makers

URL: https://www.electrive.com/2018/06/06/catl-byd-rise-in-rank-to-join-worlds-top-3-battery-makers/

BYD company

URL:https://en.byd.com/news/90121-units-byd-new-energy-passenger-vehicles-soaring-252-7-yoy-in-november/

China's auto market.

URL: https://www.basf.com/cn/zh/media/BASF-Information/Resources-environment-climate/Challenges-and-opportunities-for-China-automotive-market.html

The Emergence of the Chinese Automobile Sector

URL: https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2011/mar/pdf/bu-0311-4.pdf

Kantar

URL: https://www.kantar.com/locations/china#_=

РБК

URL:https://www.rbc.ru/interview/technology_and_media/22/06/2015/5586d2689a79470867c77e32

NIO

URL: https://www.nio.com/

Market Analysis Report

URL: http://www.export.gov.il/uploadfiles/03_2012/chinasautomotiveindustry.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

01.07.2022

Як цитувати

Козюк, В., & Кішко, Н. (2022). ТРАНСФОРМАЦІЯ АВТОМОБІЛЕБУДІВНОГО СЕКТОРУ КИТАЮ. Innovation and Sustainability, (2), 29–38. https://doi.org/10.31649/ins.2022.2.29.38

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.