ПСИХОЛОГІЯ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ: МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Юлія Радзіховська Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-6691-3182

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.72.83

Ключові слова:

психологія маркетингу, мотивування споживача, психологія поведінки споживача, психологія поведінки продавця, психологія продаж

Анотація

У статті автором висловлено думку про те, що серед основних мотивів, що спонукають індивідуума до дій на кшталт здійснення покупок варто назвати мотив придбання нового, мовив стабільності, мотив самостійності, мотив справедливості, мотив змагальності, бажання, схильність, потягів, потреб, складність, мотив самоствердження. Представлено мотиваційний ланцюг “потреби – бажання – задоволення” клієнта. Визначено, що для нього характерні такі процесні складники як потреби, бажання, напруження, дії, результати та задоволення. Аргументовано дослідженням статті, що до принципів психології маркетингу в умовах віртуальної реальності слід відносити отримання довіри, застосування емпатії, вивчення людей, переконання клієнта, прояв турботи і поваги зі сторони продавця, харизматичність, досконалі ораторські здібності.

 Висловлено думку про те, що сьогодні навички крос-культурної комунікації, взаємодії  необхідні як маркетологам так і продавцям. Автором представлено методи, які варто застосовувати в психології маркетингу в умовах віртуальної реальності бізнесу, а саме: робота з емоціями, застосунок розмовних технік, застосунок мови тіла, визначення основного каналу комунікації клієнта, відчуття володіння, використання “сократівського діалогу”. Зауважено, що сьогодні набувають популярності так звані “холодні продажі”, які в першу чергу базуються на основах психології маркетингу.

В результаті дослідження з’ясовано, що сучасні бренди використовують психологію, щоб привернути увагу споживачів та всіляко вмотивувати їх до покупки. Так до стратегій підприємницької діяльності включені наступні принципи: феномен Баадера-Майнхофа або “Ілюзія частотності”, сила образів та історії, антропоморфізм, ефект приманки, страх втрати. Приведено власне розуміння психології маркетингу під яким пропоновано розуміти деяке відгалуження прикладної психології, що вивчає детермінанти, які впливають на ставлення клієнтів до тих чи інших товарів і миттєве заохочення їх до покупки.

Посилання

Andrusiak, N.O., Kraus, K.M., Kraus, N.M. (2021), Training in digital entrepreneurship: innovative techniques, technologies, types and techniques. Efficient economy, 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8643.

Balabanova, L.V., Kholod, V.V., Balabanova, I.V. (2012), Strategic marketing. Kyiv: Center for Educational Literature. 630 p.

Bagorka, M.O., Kadyrus, I.G., Kravets, O.V. (2021), Development of marketing competitive strategies of enterprises. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series “International Economic Relations and World Economy”, Vol. 36, 11–18.

Voronkova, T.Ye., Kostuyk, T.P. (2009), Motivation of innovative activity. Scientific and technical information, 4, 30–35.

Denysenko, I.A., Pozhydaev, A.Ye. (2011), Motivation and its influence on increasing the efficiency of the use of labor resources in the conditions of the economic crisis. Agroworld, 17/18, 26–28.

Dyachkov, D.V., Tkachova (Netesa) I.V. (2020), A marketing-oriented approach to the management of enterprises of sports and health services. Market infrastructure, Vol. 40, 182–186.

Zakharko, O. (2008), Internal motivation as a psychological phenomenon. Socio-humanitarian problems of man, 3. 143–149.

Kovalenko, O.M., Gradil, G.A. (2009), Motivation for innovation on the example of the field of alternative energy. Formation of market relations in Ukraine, 1, 97–100.

Kraus, N.M., Kraus, K.M., Manzhura, O.V. (2021), Institute of trust in the conditions of digitalization of the economy: theory and practice of management. Scientific view: economics and management, 1(71), 5–11. URL: http://scientificview.umsf.in.ua/archive/2021/1_71_2021/3.pdf.

Kraus, N.M., Kraus, K.M., Manzhura, O.V. (2021), Trust institute management: principles of structure building and methods of improvement. Academic notes of the Tavri National University named after V.I. Vernadskyi. Series: Economics and management, T. 32 (71), 1, 1–4. URL: http://www.econ.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/32_71_1/3.pdf.

Kraus, K.M. (2015), Management of marketing of small trade enterprises. Kyiv: Center for Educational Literature. 227 p.

Kraus, E.N., Kraus, N.N. (2013), Innovative marketing management tools for small trading business in the systemic modernization of the Ukrainian economy. Economics and management of control systems, 1.2 (7), 243–250.

Kraus, K.M., Kraus, N.M., Ishchenko, I.S. (2022), Innovative developments and discoveries as a result of quality management decisions. European Scientific Journal of Economic and Financial Innovations, 2(10), 32–47. URL: https://journal.eae.com.ua/index.php/journal/article/view/160/138 (Assessed 11 January 2023).

Kraus, N., Kraus, K., Marchenko, O. (2020), The impact of servation on the results of economic digital entrepreneurship activities. Ukraine in the context of global and national modern servisation processes and digital economy, Praha: OKTAN PRINT. 81–91.

Manzhura, O., Kraus, K., Kraus, N. (2021), Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 18, Art. #57, 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107-021(2021).pdf.

Savytska, N.L. (2021), Marketing in social networks: strategies and tools in the B2C market. Marketing and digital technologies, T.1, 1, 20–33.

Osetskyi, V.L., Tatomyr, I.L. (2011), Progress of the work motivation system: from materialization to post-materialistic values. Economic theory, 1, 47–57.

Kraus, N.M., Kraus, K.М., Osetskyi, V.L. (2020), Place and role of marketing in innovative entrepreneurial university. Modern approaches to knowledge management development: collective monograph. Ljubljana, Slovenia: Ljubljana School of Business. 388–399.

Kraus, K.M., Kraus, N.M., Radzikhovska, Yu.M. (2022), The world practice of implementing Industry 4.0: platforms, tools, benchmarking. European Scientific Journal of Economic and Financial Innovations, 1(9), 92–105. URL: https://journal.eae.com.ua/index.php/journal/article/view/152.

Vakulenko, Yu.V., Oliqnyk, A.S., Chernega, V.M. (2019), The role of marketing strategy in the development of agricultural enterprises. Agroworld, 21, 86–92.

Kraus, K.M. (2013), Management of marketing of small trade business: concepts, organization, dominants of development. Poltava: Divosvit. 164 p.

Yevtushenko, O.V., Gaponenko, G.I., Shamara, I.M. (2022), The current state and prospects of using innovative marketing technologies in the development of creative industries of Ukraine. Bulletin of Kharkiv National University named after V.N. Karazin. Series: International relations. Economy. Local studies. Tourism, Vol. 15, 93–101.

Psychology of marketing: 5 tricks that will help improve your business. URL: https://www.byyd.me/ru/blog/2018/12/psihologiya-marketinga-5-hitrostej/.

Teriayeva, Ye. (2022), Sales psychology: how to learn to sell successfully. Blog Calltouch, from 1 Desember 2022. URL: https://www.calltouch.ru/blog/psihologiya-prodazh-kak-nauchitsya-uspeshno-prodavat/.

##submission.downloads##

Опубліковано

18.04.2023

Як цитувати

Радзіховська, Ю. . (2023). ПСИХОЛОГІЯ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ: МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ. Innovation and Sustainability, (1), 72–83. https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.72.83

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.