ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ВЕЛИКИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.55.62Ключові слова:
стратегія, стратегічне управління, стратегічний напрямок, місія, цілі розвитку, стратегічне бачення, система стратегій, зовнішнє середовище, конкурентоспроможність, довгострокове планування, вітчизняній ритейлер, ключові показники бізнесу, індикатори діяльності, ефективністьАнотація
У статті розглянуто проблеми формування та впровадження стратегічного управління великих компаній України. Проведено дослідження змісту стратегічного управління та його процесу формування та впровадження в організації. На основі аналізу наукової літератури було сформульовано власне визначення стратегічного управління. Визначено основні шляхи за допомогою яких відбувається зростання частки ринку вітчизняних компаній. Проведено аналіз стратегічного управління найбільших вітчизняних та американських ритейлерів.
За результатами аналізу було узагальнено причини та передумови виникнення існуючих проблем стратегічного управління в Україні. Було порівняно складові стратегічного управління, такі як місія, стратегічне бачення та організаційна структура, в одному з найбільших вітчизняних та американських ритейлерів. Визначено основні групи проблем стратегічного управління в Україні. Розроблено графічну схему, що відображає зв'язки в механізмі стратегічного управління для подібних компаній. Шляхом порівняння таких складових як: визначення стратегічного бачення і формування місії, встановлення довгострокових і короткострокових цільових показників, публічність, розробка стратегії, реалізація обраної організаційної стратегії та оцінка діяльності, введення коректив у місію, цільові показники та оцінки різниць в підходах, запропоновано шляхи вирішення існуючих проблем у напрямках управління стратегіями. Зазначено провідні елементами стратегічного управління великими компаніями та перспективи подальшого розвитку у даному напрямку.
Посилання
Aaker D. (2010) Strategic market management. John Wiley & Sons.
Ansoff I. (1986) New corporate strategy. Sidgwick & Jackson.
Dykan V.L. (2013) Strategic management: [study manual] / V.L. Dykan, V.O. Zubenko, O.V. Makovoz [etc.]. - Kyiv: TsUL.
Zhikhareva V.V., Savelieva T.M. (2017) Formation of the enterprise development strategy in conditions of uncertainty. Economy and society. No. 9. р. 423-427.
Yepifanova I. Yu. (2020). Formation of innovative strategies of industrial enterprises in modern conditions. Entrepreneurship and Innovation, (13), р. 33-39.
Krasnokutska N.S. (2017) Strategic management: a study guide for students of economic specialties / N.S. Krasnokutska, I.A. Kabanets - Kharkiv: NTU "KhPI".
Dzhedzhula V.V., Yepifanova I.Yu. (2018) Methodological bases of concept formation and choice of innovative business strategies. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 4. No. 3. P. 51–59.
Mescon M., Albert M., Hedouri F. (1988) Fundamentals of Management. New York: Harper & Row.
Stanislavyk O., Zamlynskyi V. (2023) Sustainability of enterprise development in strategic management. Innovation and Sustainability, (1), р. 230–238.
Walton S. (2020) History of Walmart. Made in America. Our format.
Thompson Arthur A., Strickland A. J. (2001) Strategic Management. Edition, 12, McGraw-Hill Education.
Tokmakova I., Dykan V. (2019) Strategic management. K.: TsNL.
Shershnyova Z.E. (2014) Strategic management: Textbook. K.: KNEU.
Information about Silpo-Food LLC. URL: https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/40720198/
Official website of Silpo-Food LLC. URL: http://silpo-fud.emitters.net.ua/ua/
The official website of the "Silpo" network. URL: https://silpo.ua/about
"Fozzie Group" profile. URL: https://forbes.ua/profile/fozzy-group-221
15 of the largest retailers in Ukraine. URL: https://forbes.ua/company/15-naybilshikh-riteyleriv-ukraini-khto-naybilsh-pributkoviy-i-zbitkoviy-sered-atb-fozzy-epitsentru-rozetka-ta-inshikh-19102021-2610
Official website of the "Walmart" network. URL: http://www.walmartstores.com/5.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Завантаження
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Innovation and Sustainability
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.