МАРКЕТИНГ ІННОВАЦІЙ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

Ключові слова:

маркетинг, інновація, машинобудування, технології, устаткування

Анотація

В статті виявлено існуюче послаблення позицій машинобудівних підприємств на ринку, що зумовлене зниженням конкурентоспроможності їх продукції, що пов'язане з відсутністю інноваційних процесів. Виявлено основні аргументи стосовно доцільності здійснення інновацій машинобудівними підприємствами. Визначено фактори, що визначають маркетингові заходи  щодо створення на машинобудівних підприємствах необхідних умов для пошуку продуктивних змін. Виявлено особливості реалізації машинобудівної продукції, що впливають на заходи маркетингу інновацій. Встановлено обставини, що визначають застосування маркетингу інновацій в машинобудівній галузі. Виявлено невідповідність між застосовуваними машинобудівними підприємствами заходами маркетингу інновацій та загальними тенденціями розвитку машинобудівної галузі в світі. Визначено основні напрями розвитку та провідні напрями виробництва машинобудівних підприємств серед яких найважливішими є виробництво електричних транспортних засобів, наноінженерія, використання онлайн-додатків у машинобудуванні, всеохоплююча автономія застосування штучного інтелекту, використання “великих даних” в машинобудуванні, підвищення рівня складності продуктів машинобудування, застосування концепції “цифрового двійника” тощо. Доведено, що орієнтація маркетингових інновацій на такі провідні напрями виробництва може забезпечити машинобудівним підприємствам активний розвиток. В статті наголошується, що саме  використання інновацій в машинобудуванні стає виключною необхідністю, яка запобігає ризикам втрати актуальності на ринку сучасної промисловості. Встановлено, що сучасні тренди технологічних інновацій вже створили нові бізнес моделі та можливості для машинобудування, слідування яким визначає майбутні перспективи освоєння та роботи на ринку машинобудівної продукції.

Біографія автора

Анна ВІТЮК, Вінницький національний технічний університет

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, маркетингу та економіки

Посилання

Vitiuk A. V. Mashynobudivni pidpryiemstva v Ukraini: tekhniko-ekonomichni osoblyvosti [ Machine-engineering enterprises in Ukraine: technical and economic features]. Economy and the state. 2022. No. 9. Pp. 57-62.

Kernytska M. I. Innovatsiinyi protses ta innovatsiina diialnist na mashynobudivnykh pidpryiemstvakh. [Innovative process and innovative activity at machine- engineering enterprises]. – URL: https://www.rusnauka.com/26__SSN_2008/Economics/34742.doc.htm (access date: 07/02/2024).

Fedorovych R. V. Zavdannia marketynhu na riznykh etapakh innovatsiinoho protsesu. [Marketing tasks at different stages of the innovation process]. Materialy Ⅳ mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii „Teoretychni ta prykladni aspekty rozvytku ekonomiky“,21-22 travnia 2014 roku T. : TNTU, 2014. Pp. 125-128.

Vitiuk A. V., Koliadenko N.A. Zastosuvannia elektronnykh maidanchykiv u zbuti mashynobudivnoi produktsii. [The use of electronic platforms in the sale of machine-building products]. Problems of the economy. 2019. № 4. Pp. 127–134.

Rykovanova I. S. Lohistyka postachannia vyrobnychoho obladnannia na pidpryiemstvo. [Logistics of supply of production equipment to the enterprise]: dys... kand. ekon. nauk: 08.00.04 / National university "Lvivska politekhnika". Lviv.2021. 246 p.

Kurbatska L. M., Kadyrus I. H. Vprovadzhennia marketynhovykh innovatsii v diialnist promyslovykh pidpryiemstv. []. Economy and the state 2020. № 4. Pp.187-190.

Nekhai V. V., Volkova S. O. Marketynh v upravlinni pidpryiemstvamy mashynobuduvannia. [Marketing in the management of machine-building enterprises.]. The collection of scientific works of the Dmytro Motorny Technical University (economic sciences). 2023. No 1(47). Pp. 22-32.

Kuz T. Marketynh innovatsiinykh produktiv mashynobudivnykh pidpryiemstv [Marketynh innovatsiinykh produktiv mashynobudivnykh pidpryiemstv]. – URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/11977/2/Conf_2010v3_Kuz_T-Marketynh_innovatsiinykh_produktiv_7.pdf ((access date: 07/02/2024).

Nikolaichuk M.V., Driukova L.V. Marketynh innovatsiinykh produktiv mashynobudivnykh pidpryiemstv u systemi zmin hlobalnykh priorytetiv rozvytku zarubizhnykh rynkiv [Marketing of innovative products of machine-building enterprises in the system of changes in global priorities for the development of foreign markets]. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. 2009. No 5. T. 1. Pp. 138-141.

Svistunov O. S. Svitovi ta vitchyzniani tendentsii rozvytku mashynobudivnoi haluzi. [World and domestic trends in the development of the machine-building industry]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. 2020. No. 34. Pp. 173-179.

Ryvak N. Svitovi trendy tekhnolohichnoi transformatsii mashynobudivnoi haluzi. [World trends of technological transformation of the machine-building industry]. Economic journal of Volyn National University named after Lesya Ukrainka. 2022. No 1. Pp.76-86.

##submission.downloads##

Опубліковано

12.10.2024

Як цитувати

ВІТЮК, А. (2024). МАРКЕТИНГ ІННОВАЦІЙ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Innovation and Sustainability, (3), 83–89. вилучено із https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/280

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.