ПРІОРИТЕТНІ ЗАДАЧІ СМАРТИЗАЦІЇ ШОПІНГУ У ТРАДИЦІЙНОМУ ГІПЕРМАРКЕТІ ЗА ПРИНЦИПАМИ RETAIL 4.0
DOI:
https://doi.org/10.31649/ins.2023.2.8.17Ключові слова:
Retail 4.0, RFID, роздрібна торгівля, гіпермаркет, супермаркет, смарт-возик, комплектування замовлення, оптимізація маршруту покупця, узагальнена задача комівояжераАнотація
Retail 4.0 – це новітній підхід до організації роздрібної торгівлі на основі впровадження технологій Індустрії 4.0. Індустрія 4.0 передбачає перехід на максимально роботизоване виробництво, яким управляють інтелектуальні системи на основі кіберфізичних пристроїв та інтернету-речей, з використанням хмарних інформаційних ресурсів, технологій обробки великих даних та віртуальної реальності. У статті запропоновано дві перспективні задачі із впровадження технологій Retail 4.0 у діяльність традиційних гіпермаркетів та супермаркетів, які не потребують великих інвестицій. Перша задача стосується оптимізації маршруту покупця, а друга – оптимізації маршруту працівника магазину, який комплектує інтернет-замовлення. Передбачається наявність в магазині возиків з RFID-модулями та відповідної системи радіочастотної ідентифікації місцезнаходження пристроїв. Оптимізація маршрутизації покупця зі смарт-возиком зведена до узагальненої задачі комівояжера. При цьому враховано можливість динамічної адаптації маршруту через зміну доступності проходів та запасів товарів. Також запропоновано 3 варіанти монетизації для магазину від надання таких послуг клієнтам. Вони базуються або на прямій оплаті покупцем послуг системи оптимальної маршрутизації, або опосередкованій оплаті через збільшення лояльності чи за рахунок просування додаткових товарів рекомендаційним модулем. Рекомендації надаються «під руку», тобто безпосередньо в торговому залі в околі зони візуальної досяжності товару. Друга задача стосується оптимального комплектування інтернет-замовлень працівниками магазину. Окрім можливості динамічної адаптації маршруту, для економії часу додатково запропоновано одночасно комплектувати два схожих невеликих замовлення. Сформульовано принципи, за якими можна виявити найбільш схожі пари замовлень з точки зору маршрутів їх комплектування.
Посилання
Lee C.K.H. (2017). A GA-based optimisation model for big data analytics supporting anticipatory shipping in Retail 4.0. International Journal of Production Research, 55 (2), pp. 593-605. https://doi.org/10.1080/00207543.2016.122116
Чміль Г.Л., Полевич К.В. (2021). Імплементація тренд-технологій концепції «індустрія 4.0» в організацію діяльності ритейлу. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 290 (1), С. 313-319. http://doi.org/10.31891/2307-5740
Лісіца В.В. (2021). Тенденції розвитку мережевого ритейлу в Україні в період пандемії COVID-19. Науковий вісник ПУЕТ. Серія «Економічні науки», 98 (2). С. 24-34. http://doi.org/10.37734/2409-6873-2020-2-3
Jayaram A. (2017). Smart Retail 4.0 IoT сonsumer retailer model for retail intelligence and strategic marketing of in-store products. Proceedings of the 17th International Conference “Business Horizon-INBUSH ERA-2017”, Noida, India https://www.researchgate.net/publication/314114955_Smart_Retail_40_IoT_Consumer_Retailer_Model_for_Retail_Intelligence_and_Strategic_Marketing_of_In-store_ProductsSukhani K.
Qomariyah N.N., Purwita A.A. (2022). CleverCart: An Eco-Friendly Shopping Self-Checkout System with IoT sensor. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 998 (1), pз. 012041). IOP Publishing. doi:10.1088/1755-1315/998/1/012041
Satheesan P., Nilaxshan S., Alosius J., Thisanthan R., Raveendran P., Tharmaseelan J. (2021). Enhancement of Supermarket using Smart Trolley. International Journal of Computer Applications, 975 (8887). doi: 10.5120.ijca202192103
Setyanto A.Y.W., Ahmad F., Wicaksono J.B., Mutijarsa K. (2022). Smart Trolley with Position Localization Method Based on QR Code Mapping using Computer Vision and Internet of Things. In 2022 International Conference on Information Technology Systems and Innovation, pp. 346-352. Doi: 10.1109/ICITSI56531.2022.9970792.
Pangasa H., Aggarwal S. (2022). Development of automated billing system in shopping malls. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 13 (8), pp. 3883-3891. https://doi.org/10.1007/s12652-022-03904-y
Yin Y. (2021). An Exploration Study of Smart Retail Service Design for Older Customers in the UK. In 2021 26th International Conference on Automation and Computing, pp. 1-6. DOI: 10.23919/ICAC50006.2021.9594225
Baek E., Haines S., Fares O.H., Huang Z., Hong Y., Lee S.H.M. (2022). Defining digital fashion: Reshaping the field via a systematic review. Computers in Human Behavior, 107407. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107407
Ogunjimi A., Rahman M., Islam N., Hasan R. (2021). Smart mirror fashion technology for the retail chain transformation. Technological Forecasting and Social Change, 173 (121118). doi:10.1016/j.techfore.2021.121118
Rese A., Baier D., Geyer-Schulz A., Schreiber S. (2017). How augmented reality apps are accepted by consumers: A comparative analysis using scales and opinions. Technological Forecasting and Social Change, 124, pp. 306-319. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2016.10.010
Kumari P.S., Samarakoon U. (2022). CertiMart: Use Computer Vision to Digitize and Automate Supermarket with Fruit Quality Measuring and Maintaining. In 2022 4th IEEE International Conference on Advancements in Computing, pp. 36-41. 10.1109/ICAC57685.2022.10025119
Mishra N., Keshri A.K. (2021). Smart racking and retailing using IOT. In Proceedings of the Fourth International Conference on Microelectronics, Computing and Communication Systems. Springer Singapore. pp. 645-653 https://doi.org/10.1007/978-981-15-5546-6_54
Lewinski P., Trzaskowski J., Luzak J. (2016). Face and emotion recognition on commercial property under EU data protection law. Psychology & Marketing, 33 (9), pp. 729-746. https://doi.org/10.1002/mar.20913
Har L.L., Rashid U.K., Te Chuan L., Sen S.C., Xia L.Y. (2022). Revolution of retail industry: from perspective of retail 1.0 to 4.0. Procedia Computer Science, 200, pp. 1615-1625. https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.362
Laporte G., Asef-Vaziri A., Sriskandarajah C. (1996). Some applications of the generalized travelling salesman problem. Journal of the Operational Research Society, 47 (12), pp. 1461–1467. doi:10.1057/jors.1996.190.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Завантаження
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.