ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА З ВРАХУВАННЯМ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЕФЕКТІВ СПРИЙНЯТТЯ ЦІНИ
DOI:
https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.91.98Ключові слова:
маркетинг, ціноутворення, ціна, психологічні фактори ціноутворення, cтратегії ціноутворенняАнотація
В роботі розглянуто основну мету маркетингової цінової політики. Наведено, що при формуванні маркетингової цінової політиці розрізняють дві ціни: базову, яка орієнтована на продавця та справедливу, яка орієнтована на покупця. Розкрито відмінність між ціновою політикою і політикою управління цінами. Цінова політика полягає у встановленні максимальної ціни на товар, а також його позиціонуванні. Політика управління цінами полягає в утриманні фактичних цін і регулюванні умовних цін.
Проведено аналіз маркетингових стратегій ціноутворення, таких як: ціноутворення вище ринкової ціни, ціноутворення нижче ринкової ціни, ціноутворення на основі конкурентів, ціноутворення на основі споживчих властивостей, ціноутворення на основі динаміки попиту, ціноутворення зі знижками, ціноутворення зі спеціальними умовами, ціноутворення зі ступенями цін, стратегія проникаючих цін, стратегія психологічного ціноутворення.
Проаналізовано психологічні ефекти, які необхідно враховувати при формуванні маркетингової цінової політики: ефект прив’язки, закон Вебера-Фехнера, зупиніться під номером 9, об'єднання продуктів, які найчастіше купуються, роль деталей, акцент на користь або задоволення, без ролей, зосередьтеся на витраченому або заощадженому часі, табу на необґрунтоване порівняння цін, сила контексту, тестування різних рівнів цін, позначення ціни має значення, подібність може коштувати продажів.
Посилання
Laburtseva O. Marketynhova tsinova polityka rozdribnykh torhivelnykh merezh. VISNYK KNTEU. 2021. No3. S. 92–106.
Kondratenko N. O., Volkova M. V. Metodychni pidkhody do tsinoutvorennia v systemi marketynhu. Hlobalni ta natsionalni problem ekonomiky. 2016. No 12. S. 272-276. URL: http://global-national.in.ua/archive/12-2016/58.pdf.
Koriniev V. L. Vplyvmarketynhovohoseredovyshchanaformuvanniatsinovoipolitykypidpryiemstva. Derzhava ta rehiony.Ceriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 2015. No 4. S. 62–68.
Kuratnyk P. Varianty tsinoutvorennia: vytratnyichy marketynhovyi? Dovidnyk ekonomista. 2013. No 5 (113). S. 78–89.
Kienzler M., Kowalkowski C. Pricingstrategy: A review of 22 years of marketing research. Journal of Business Research. 2017. Vol. 78. P. 101-110.
Chukhrai N. I., BespaliukKh. M. Ustanovlennia optymalno itsiny na novyi tovar. Marketynh i menedzhment innovatsii. 2012. No 4. S. 23–33.
Bozhkov D. S. Osoblyvosti vplyvu riznykh vydiv marketynhu na tsinoutvorennia. Investytsii: praktyka ta dosvid. 2018. No 19. S. 57–61.
ZakonVebera-Fekhnera URL:http://psychologis.com.ua/zakon_vebera__fehnera.htm
Anderson, E.T., Simester, D.I. Effectsof $9 Price Endingson Retail Sales: Evidence from Field Experiments. Quantitative Marketingand Economics 1, 93–110 (2003). https://doi.org/10.1023/A:1023581927405
Den Arieli. Peredbachuvana irratsionalnist.Vyd-vo Staroho Leva. Lviv. 2018. 296s.
Taler, Richard Povedinkova ekonomika. Yak emotsii vplyvaiut na ekonomichni rishennia. Per. z anhl. Svitlana Krykunenko. K.: Nash Format, 2018. 464 c.
Paundstoun V. 9,99. Mif pro chesnu tsinu.P er. z anhl.Dmytro Kozhedub. K. : Nash format, 2019. 344s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Завантаження
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.