ВПЛИВ ФАКТОРІВ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА СТРАТЕГІЧНУ ПОВЕДІНКУ КОМПАНІЇ

Автор(и)

Ключові слова:

стратегічне управління, стратегічна поведінка, підприємство, формування стратегії, зовнішнє середовище, банк

Анотація

В статті досліджується те, як економічні, політичні, соціальні та технологічні фактори змінюють умови функціонування компаній і впливають на їх стратегічну поведінку. Стаття включає аналіз останніх досліджень та публікацій з цієї теми, а також розглядає практичні аспекти взаємозв'язку між зовнішнім середовищем та стратегічною поведінкою компанії. Метою статті є розуміння того, як зовнішнє середовище впливає на стратегічну поведінку компанії і як топ-менеджмент може використовувати ці знання для підвищення ефективності своєї діяльності в умовах сучасного ринкового середовища. У статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного управління, фактори, що впливають на формування стратегії розвитку компанії в сучасних умовах (наприклад, глобалізація, технологічні зміни, розвиток інтернету, конкуренція). Досліджено практичні аспекти формування стратегії компанії (на прикладі ринку банківських послуг), зокрема визначення місії та цілей, аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища, вибір стратегії розвитку та її реалізація. Формування стратегічної поведінки компанії є складним та багатогранним процесом, який потребує системного та глибокого аналізу ринкових та конкурентних умов, ресурсів та потенціалів, а також здатності до адаптації до змін у зовнішньому середовищі. Загалом, формування стратегічної поведінки є ключовим елементом успішної роботи компанії в сучасних умовах, що вимагає системного та глибокого підходу до аналізу ринкових умов та ресурсів, а також вміння адаптуватися до постійних змін. Рекомендації, запропоновані в статті, можуть бути корисними для компаній банківської сфери, які прагнуть досягти успіху в конкурентному середовищі.

Біографії авторів

ТЕТЯНА ДЛУГОПОЛЬСЬКА, Західноукраїнський національний університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри міжнародних економічних відносин

ТАРАС КАТОЛА, Західноукраїнський національний університет

магістрант ОНП «Аналітична економіка»

ДАР’Я ХРОПОНЮК, Західноукраїнський національний університет

магістрантка ОНП «Аналітична економіка»

Посилання

The year of quick responses is coming to an end. How the Ukrainian economy survived the war in 2022. Seven graphs on losses, aid, and people. URL: https://forbes.ua/money/rik-shvidkikh-vidpovidey-zakinchuetsya-yak-ukrainska-ekonomika-perezhila-viynu-2022-roku-sim-grafikiv-pro-vtrati-dopomogu-ta-lyudey-22122022-10665. (date of application: 17.03.2023)

During the war, small and medium-sized businesses lost up to $85 billion – experts. URL: https://www.ceskenoviny.cz/ukrinform/ukrajinsky/zprava.php?id=1001260. (date of application: 17.03.2023)

Didenko S. (2022). Up to $85 billion: losses of small and medium-sized businesses during the war. URL: https://ua.news/ua/money/do-85-myllyardov-potery-malogo-y-srednego-byznesa-za-vremya-vojny. (date of application: 17.03.2023)

Chernega O.B., Ivanchuk K.O. (2015). Strategic behavior of the enterprise in the system of ensuring sustainable economic development. Efficient economy. No.1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3941. (date of application: 17.03.2023)

Vasylenko V.O., Tkachenko T.I. (2004). Strategic management of the enterprise. Kyiv: Center for Educational Literature. 400 p.

Kovtun O.I. (2006). Enterprise strategy. Lviv: “New World – 2000”. 388 p.

Kiyashko E.V. (2009). Problems and necessity of implementation in modern conditions of strategic planning at enterprises. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Economic sciences. No. 3. T.1. P.174-178.

Shershnyova Z.E. (2004). Strategic management: Textbook. Kyiv: KNEU. 699 p.

Marakhovska K.A., Marakhovska T.O. (2013). Peculiarities of using foreign strategic planning experience at Ukrainian enterprises. Herald of socio-economic research. Issue 4(51). P.93-97.

Kostecka N.I., Lotysh O.Ya. (2009). The economic essence of the company's strategy. Economics: problems of theory and practice. Issue 251. T.4. P.1045-1052.

Shvayka L.A. (2007). Enterprise activity planning. Lviv: “New World – 2000”. 268 p.

Dluhopolska T.I., Sentyk M.V. (2023). Successful cases of international companies in the field of corporate social responsibility. Socio-Economic Relations in the Digital Society. No.4(46). P.49-57.

Rakhman M.S., Korabelskiy S.O. (2020). IT-Industry of Ukraine in the Eyes of the World Community. Business-Inform. No.7. P.181-188.

Stebluk N. (2020). Using the scenario approach in the enterprise management system. Collection of scientific works. Р.21-22. https://doi.org/10.36074/30.10.2020.v1.05

Krekoten I.M., Korniienko M.V. (2017). Prospects for the use of social media marketing in the promotion of banking products. Efficient economy. No. 12. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5950

Martsenyuk-Rozaronova O.V., Shmigelska V.V. (2018). Analysis of the current state of the banking services market in Ukraine and directions of its development. Efficient economy. No. 10. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6594.

Basic information about A-Bank. https://a-bank.com.ua/about/general.

##submission.downloads##

Опубліковано

08.07.2024

Як цитувати

ДЛУГОПОЛЬСЬКА, Т., КАТОЛА, Т., & ХРОПОНЮК, Д. (2024). ВПЛИВ ФАКТОРІВ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА СТРАТЕГІЧНУ ПОВЕДІНКУ КОМПАНІЇ. Innovation and Sustainability, (2), 92–101. вилучено із https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/257

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.