ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ МАРКЕТОЛОГІВ ТА РОЗРОБКА МОДЕЛІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2022.2.147.154

Ключові слова:

маркетингова освіта, компетентність, стейкголдери, рівень освіти, експертне опитування, фахівці відділів маркетингу

Анотація

У статті представлені результати опитування представників українських компаній і підприємств, котрі працюють на внутрішньому ринку споживчих товарів, промисловості та сервісних послуг.  Мета дослідження – визначення ступеню взаємодії між маркетинговою освітою та вимогами роботодавців. У ході дослідження авторами встановлено, що ключовими професійними напрямами навчання та підготовки маркетологів є наступні: соціально-економічне та загально-професійне навчання; адекватний рівень системного мислення; високий рівень інформаційної компетентності; розуміння маркетингу відносин та інтернет-маркетингу; здатність приймати маркетингові рішення у невизначеній ситуації. Згідно результатів експертного дослідження встановлено, що маркетингова комунікаційна функція є найбільш розвиненою у порівнянні з іншими функціями, котрі виконують спеціалісти-маркетологи на українських підприємствах. Проведене опитування роботодавців дозволило виявити   найважливіші компетентнісні вимоги, що висуваються стейкголдерами (потенційними роботодавцями) до випускників-маркетологів, а саме: навички міжособистісного спілкування; відповідальність; інтуїтивне, нестандартне та аналітичне  мислення. Зазначені вимоги тісно корегують з найбільш важливими маркетинговими завданнями компаній по визначенню потреб клієнтів, їх задоволенню, а також аналізу даних та оцінці конкурентоспроможності продукції. На основі проведеного дослідження авторами запропоновано модель професійної діяльності маркетолога, що складається з трьох рівнів: оперативного (виконання поточних маркетингових завдань), аналітичного (дослідження зовнішнього й внутрішнього середовища підприємства) та продуктивного (прийняття нових інноваційних маркетингових рішень). Знання основних положень представленої моделі дозволить гнучко змінювати і оптимально удосконалювати структуру освітньої програми з маркетингу, враховуючи всі акредитаційні та ліцензійні вимоги МОН України до випускової кафедри у майбутньому.

Посилання

Naumova, O. (2009). Modern marketer: the requirements of the labor market. Formation of a market economy. Retrieved from: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/22070 [in Ukrainian].

Abliazova, N. (2020). Modern Mechanisms of Balancing of Higher Education and the Labor Market. Economic analysis, 30 (4), 15-22. Retrieved from: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/1873 [in Ukrainian].

Hryshchuk, V. (2014). Modern model of marketers’ training for work in production and industrial activity. Youth and Market, 7, 120-125. Retrieved from: https://www.studmed.ru/molod-rinok-2014-07-114-_e444fe0aa30.html [in Ukrainian].

Golubonkova, О., Brayko, М. (2011). Key competencies of a marketer: modern requirements. Formation of a market economy. Retrieved from: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/1218?show=full [in Ukrainian].

Gorbulich, I. (2016). Training of future marketing specialists for business communication by means of professionally-oriented technology. Retrieved from: http://hdl.handle.net/123456789/817 [in Ukrainian].

Lavrynenko, L. (2016). Interaction and interrelation of the labor market and the market of educational services. Global and national economic problems, 9, 592-596. Retrieved from: http://global-national.in.ua/archive/9-2016/121.pdf [in Ukrainian].

Mozgova, G., Yevtushenko, V., Mozgova, A. (2020). Formation of soft skills marketing professional on the basis of competence approach. Economy and society, 22. Retrieved from: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/98/93 [in Ukrainian].

Ivanenko, L., Boienko, O. (2020). Developing a professional training model for marketing professionals on the basis of the competence approach. Business-Inform, 5, 492-502. Retrieved from: https://business-inform-2020-5_0-pages-492_502.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

01.07.2022

Як цитувати

Іваненко , . Л. ., & Боєнко , О. . (2022). ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ МАРКЕТОЛОГІВ ТА РОЗРОБКА МОДЕЛІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ . Innovation and Sustainability, (2), 147–154. https://doi.org/10.31649/ins.2022.2.147.154

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.