ПРІОРИТЕТИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ЕКОНОМІКИ РЕГІОНІВ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОГО РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.69.75

Ключові слова:

конкурентні переваги економіки регіону, конкурентоспроможність економіки регіонів, конкуренція, внутрішній ринок

Анотація

У статті виділено актуальність тенденцій формування і реалізації конкурентних переваг для економіки регіонів виходячи із необхідності отримання ними достатніх можливостей для забезпечення динамічного розвитку та високого рівня конкурентоспроможності. Звернуто увагу на численні наукові підходи до формування та реалізації конкурентних переваг економіки регіонів – маркетинговий, стратегічний, технологічний та інші. Надано характеристики конкурентного середовища регіонів з погляду на тенденції внутрішнього та локального і місцевих ринків – висока імпортозалежність, розвинутий експортних потенціал, збалансованість фаз сфер суспільного відтворення, недостатнє ресурсне забезпечення, повільний інфраструктурний розвиток економіки регіонів. Визначено пріоритети та інструменти формування і реалізації конкурентних переваг економіки регіонів виходячи із стратегічних орієнтирів розвитку внутрішнього ринку. Доведено, що наявність конкурентних переваг для регіону слугує базовим засобом забезпечення його економічного розвитку, а їх реалізація повинна визначати стратегічні орієнтири реформування політики регулювання ринкових відносин і у результаті чого можливо досягнути достатнього рівня конкурентоспроможності регіону та національного господарства в цілому. Наголошено про важливість врегулювання ринкових відносин, що відбуватиметься на принципах конкуренції та з ціллю становлення в регіонах високотехнологічного виробничого комплексу з виготовлення конкурентоспроможної продукції.

Посилання

Romanchuk, O. P. (2016). Modern competitive advantages of the competitiveness of the region. Global and national economic problems. Issue 10. P. 609-613.

Paulyk, A. Ya., Feyer, O. V. (2019). Competitiveness of the regional economy: essence and approaches to interpretation. Education and science. No. 2. P. 198-203.

Nesterenko, O. S. (2021). Methodical aspects of assessing the competitiveness of the region and regional competitive advantages. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series of economic sciences. Issue 41. P. 11-16.

Pankova M. O. (2013). Methodical approaches to assessing the competitiveness of the region. Herald of economic science of Ukraine. No. 1. P. 118-121.

Vasiltsiv, T. G., Lupak, R. L. (2019). Strategic orientations of import substitution policy in Ukraine: regional features and aspects of economic security. Ukraine economy. No. 7-8 (692-693). P. 16-32.

Bochko, O. (2022). Marketing principles of formation of competitiveness of the regional economy. Economy and society. Issue 46. URL: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2063/1991.

Bondarenko, V. M., Shershun, K. O. (2022). Concepts and tools of territorial marketing in the context of strategic development of regions. Scientific Bulletin of Uzhhorod University: Economics series. No. 2 (36). P. 66-73.

Zakharchenko, S. V. (2015). Competitiveness of Ukraine’s regions and strategic aspects of its improvement (in the context of the approach of IMD-Lausanne specialists). Regional economy. No. 3. P. 44-51.

Rogatina, L. P. (2018). Strategic management of economic development, its features and role in the formation of competitive advantages of the region. Economy and the state. No. 2. P. 92-96.

Bilyk, V. V. (2018). Strategy for managing the competitive advantages of the region. Economy and society. Issue 18. P. 733-738.

Vasiltsiv, T. G., Lupak, R. L., Rudkovskyi, O. V. (2019). The role of the sector of information and communication technologies in the formation and implementation of the potential of SMART specialization at the regional level. State and regions. No 5 (110). P. 162-168.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2022

Як цитувати

Лупак, Р. . (2022). ПРІОРИТЕТИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ЕКОНОМІКИ РЕГІОНІВ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОГО РИНКУ. Innovation and Sustainability, (3), 69–75. https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.69.75

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.