СЦЕНАРІЇ ФОРМУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ З ОРІЄНТАЦІЄЮ НА ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2024.1.43.49

Ключові слова:

підприємство сфери послуг, економічна ефективність, інноваційний розвиток, резерви, інноваційна діяльність, цінова політика, маркетингова політика

Анотація

У статті відмічено пріоритетні завдання та цілі підприємств сфери послуг, вирішення яких вимагає застосування прогресивних підходів і до них віднесено формування резервів. Наголошено, що формування резервів є основним елементом забезпечення економічної ефективності підприємницької діяльності, а особливо важливо коли передбачається посилення інноваційного розвитку. В міру галузевої приналежності сценарії формування резервів підприємств можуть відрізнятися і відповідно потребують ґрунтовного теоретико-методичного та науково-прикладного обґрунтування. Виявлено відсутність універсального підходу до формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг, який би одночасно орієнтувався на розвиток інноваційної діяльності. Запропоновано формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг з орієнтацією на інноваційний розвиток здійснювати за сценаріями цінової та маркетингової політики. До інструментарію цінової політики віднесено розпродаж, кредитування, дисконтування, беззбитковість, цільові ціни та ін. Натомість у маркетинговій політиці пріоритетне значення надано такому інструментарію, як диверсифікація послуг, бренд-менеджмент, бенчмаркінг, цифровізація, технологічне співробітництво та ін.

Біографії авторів

Руслан ЛУПАК, Львівський торговельно-економічний університет

доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки

Наталія НАКОНЕЧНА, Львівський державний університет внутрішніх справ

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів та обліку, заступник директора Інституту управління, психології та безпеки

Посилання

Vasylchenko, O. O. (2023). Systemic analysis of the macro environment of enterprises in the service sector. Collection of scientific works of the Tavri State Agro-Technological University of D. Motorny (economic sciences), 1(47), 53–68.

Bilous, S., Bezruchko, L., Lemega, N. (2022). Strategic directions for the restoration of the service sector of Ukraine in the post-war period. Economy and society, 46. URL : https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2016/1945

Irtyshcheva, I. O., Tubaltseva, N. P., Shevchenko, M. O., Kalvin, V. S. (2021). Development of the sphere of services in conditions of uncertainty. Bulletin of Kharkiv National Agrarian University of V. Dokuchaeva. Series: Economic sciences, 2(2), 311–319.

Linnyk, O. I., Yershova, N. Yu. (2021). Problems of functioning and development of micro, small and medium-sized businesses in the service sector in Ukraine. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 2(29), 74–80.

Sheyko, Y. O., Voytiuk, D. S. (2021). Increasing the profitability of enterprises in the service sector. Economic Forum, 1(3), 104–110.

Vasyltsiv, T. G., Lupak, R. L., Horodnia, T. A. (2017). Economic aspects of enterprise diversification using innovative investments. Intelligence XXI, 1, 52–57.

Maiboroda, V. M. (2022). Management of innovative development of enterprises in the service sector. Entrepreneurship and trade, 33, 49–52.

Krasovska, O. Yu. (2021). Comprehensive assessment of marketing activities at enterprises in the service sector. Economy and the state, 10, 43–46.

Traino, V. M. (2020). The use of sales promotion tools at enterprises in the service sector. Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade, 4(100), 64–69.

Angelko, I. V., Bondarenko, V. M., Koval, O. D. (2022). The role of marketing in the development of the service sector in Ukraine. Regional economy, 1, 72–77.

Kutsyk, V. I., Lupak, R. L., Godovanyuk, M. A. (2017). Tools for increasing the efficiency of management of the formation and use of profit for the purpose of capitalization of the enterprise. Business Inform, 1, 167–171.

Ryzyk, I. O., Hlebova, A. O., Synyagivska, V. S. (2020). Peculiarities of the formation of a business process management model of an enterprise in the service sector. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 1 (24), 150–160.

Kompanets, K. A., Navrodska, T. A., Moroz, K. O. (2018). The role of Internet technologies in the development of enterprises in the service sector. Intelligence XXI, 5, 66–70.

Okhota, V. I., Sagaidak, T. Ya. (2016). Factors of increasing the competitiveness of enterprises in the service sector. Business Inform, 2, 193–197.

Kutsyk, V. I., Lupak, R. L. Modeling of competitive positions of enterprises of the real sector of the economy in the domestic market. Business Inform, 12, 244–249.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2024

Як цитувати

ЛУПАК, Р., & НАКОНЕЧНА, Н. . (2024). СЦЕНАРІЇ ФОРМУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ З ОРІЄНТАЦІЄЮ НА ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК. Innovation and Sustainability, (1), 43–49. https://doi.org/10.31649/ins.2024.1.43.49

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.