ДЕТЕРМІНАНТИ ПОВЕДІНКИ ПОКУПЦІВ НА СПОЖИВЧОМУ РИНКУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Олександр Длугопольський WUNU
  • Назар БІЛОВУС Західноукраїнськийнаціональний університе

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2024.1.32.42

Ключові слова:

споживча поведінка, споживчі пріоритети, споживчий ринок, ринкова динаміка

Анотація

Метою дослідження є виявлення типових детермінант споживчої поведінки за умов воєнного стану. У статті зроблено спробу аналізу споживчої поведінки та її впливу на споживчий ринок України. Ідентифіковано ключові фактори, що визначають поведінку споживача на споживчому ринку України за умов воєнних дій. Проаналізовано динаміку індексів споживчих настроїв в Україні, зокрема: індекси інфляційних очікувань, споживчих настроїв, поточного становища, економічних очікувань, очікувань щодо динаміки безробіття, а також проаналізовано їх взаємозв’язки. Обгрунтовано тренди, які відкриває зміна споживчої поведінки населення України за умов воєнного стану. Розроблено рекомендації для бізнесу та уряду щодо ефективного управління споживчим ринком та забезпечення економічної стабільності в умовах воєнного конфлікту.

Посилання

Vartanova, O., Tsalko, T. (2023). Consumer behavior: revitalization of the concept and core models. Economy and Society, 50. https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2393/2314

Vasylchenko, L.S. (2020). Analysis of consumer behavior formation models under the influence of the marketing communication environment of the enterprise. Technological Audit and Production Reserves, 1/4(51), 41-44. https://media.neliti.com/media/publications/313135-analysis-of-consumer-behavior-formation-a1f516b5.pdf

Mashchak, N. (2022). Changes in consumer markets under the influence of the post-pandemic COVID-19. Economy and Society, 42. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-19

Pachkovskyi, Y.F., Maksimenko, A.O. (2014). Consumer behavior of Ukrainian households: Monograph. Lviv: Ivan Franko National University. 282 p. http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/%D0%A1%D0%BF%D0%BE%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D1%87%D0%B0.pdf

Savchenko, O.V., Khtei, S. (2020). Methodology for diagnosing aspects of students’ consumer behavior. Organizational psychology. Economic Psychology, 4(21), 96-109. https://doi.org/10.31108/2.2020.4.21.9

Kotler, F., Keller, K. (2008). Marketing Management: Textbook. K.: Khimgest. 720 p. https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/629041/mod_resource/content/1/KotlerMMpages1-21.pdf

Koval, L.A., Romanchuk, S.A. (2010). Main aspects of consumer behavior and factors determining the choice of a certain type of consumer behavior. Scientific works of the Kirovohrad National Technical University. Economic Sciences, 18(II). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npkntu_e_2010_18%282%29__22

Mykytenko, M.V., Bilyavska, Yu.V. (2021). Determinants of consumer behavior in the conditions of the COVID-19 pandemic. Social Economy, Politics and Demography. Problems of the Economy, 3(49). https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2021-3_0-pages-175_184.pdf

Terendii, A. (2023). Trends in consumer behavior of households in the food market of Ukraine. Economic Space, 184, 62-66. https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-10

Pavlenko, A.F. (2003). Marketing: Textbook. K.: KNEU. 246 p. https://studentbooks.com.ua/content/view/109/44

Skowron, Ł., Chygryn, O., Gąsior, M., Koibichuk, V., Lyeonov, S., Drozd, S., Dluhopolskyi, O. (2023). Interconnection between the Dynamic of Growing Renewable Energy Production and the Level of CO2 Emissions: A Multistage Approach for Modeling. Sustainability, 15, 9473. https://doi.org/10.3390/su15129473

Letunovska, N., Kashcha, M., Dluhopolskyi, O., Lyeonov, S., Artyukhova, N., Gąsior, M., Sak-Skowron, M. (2023). Health Risks and Country Sustainability: The Impact of the COVID-19 Pandemic with Determining Cause-and-Effect Relationships and Their Transformations. Sustainability, 15, 222. https://doi.org/10.3390/su15010222

Hayda, Y., Dluhopolskyi, O., Zatonatska, T., Haida, T., Lavrentiev, M., Smyk, A. (2023). Solid waste market: cross-country analysis. 9th International Scientific Conference on Sustainability in Energy and Environmental Science. Worldwide Online Conference (June 22-24, 2022), 1150. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1150/1/012012

Wołowiec, T., Kolosok, S., Vasylieva, T., Artyukhov, A., Skowron, Ł., Dluhopolskyi, O., Sergiienko, L. (2022). Sustainable Governance, Energy Security, and Energy Losses of Europe in Turbulent Times. Energies, 15, 8857. https://doi.org/10.3390/en15238857

Artyukhova, N., Tiutiunyk, I., Bogacki, S., Wołowiec, T., Dluhopolskyi, O., Kovalenko, Y. (2022). Scenario Modeling of Energy Policies for Sustainable Development. Energies, 15, 7711. https://doi.org/10.3390/en15207711

Index of consumer sentiment in Ukraine. https://www.sapiens.com.ua/ua/other-research-single-page?id=278

Official website of the National Bank of Ukraine. http://www.bank.gov.ua

Official website of the State Statistics Service of Ukraine. https://www.ukrstat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

Длугопольський, О., & БІЛОВУС, . Н. (2024). ДЕТЕРМІНАНТИ ПОВЕДІНКИ ПОКУПЦІВ НА СПОЖИВЧОМУ РИНКУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Innovation and Sustainability, (1), 32–42. https://doi.org/10.31649/ins.2024.1.32.42

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.