АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ КЛЮЧОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ ТА ЇХ КОНКУРЕНЦІЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.87.95

Ключові слова:

телекомунікації, матриця, галузь, обсяг, категорія, підприємство, конкуренція

Анотація

У статті проаналізовано обсяги продажу товарів і послуг ПрАТ «Київстар» та його головних конкурентів в телекомунікаційній галузі України. Побудовано матрицю Бостонської консалтингової групи. Згідно зі стратегією матриці, всі показники обсягу продажів були  розділені на чотири категорії. За допомогою побудованої матриці визначено перспективи розвитку підприємств телекомунікаційної галузі України та рівень їх конкуренції. Відповідно до Закону України «Про телекомунікації» виявлено основні принципи діяльності у сфері телекомунікацій. Визначено, якy часткy ринку мобільного зв’язку в Україні складають Lifecell, Vodаfone і Київстар. Оцінюючи стан галузі зв’язку України, виявлено численні проблеми з розвитком ринку мобільного зв’язку, основними з яких можна назвати: нездатність розвивати ринок, низьку довіру споживачів, погіршення стабільності телекомунікаційних мереж, неефективне управління мережами, наявність великої кількості сільських, гірських або економічно депресивних районів, які мають обмежений доступ до телекомунікаційних послуг, а також занепокоєння щодо здатності постачальників і провайдерів телекомунікацій використовувати інфраструктуру без упереджень, виключаючи електроенергію, транспорт і будівельні елементи. Зафіксовано, що майже всі показники ПрАТ «Київстар» переважають показники своїх головних конкурентів за останній рік, а саме «Lifecell» та «Vodafone». Матриця Бостонської консалтингової групи (BCG) на основі відносної частки ринку ПрАТ "Київстар" від «Lifecell» та «Vodafone» продемонструвала, що «Київстар» повністю домінує над своїми конкурентами. Сформульовано стратегію розвитку для конкуруючих між собою компаній, а саме: стратегію «Дійних корів» доцільно буде використовувати лідеру телекомунікаційної галузі України – ПрАТ «Київстар», стратегію «Важких дітей» запропоновано підприємству «Vodafone», а ось стратегія «Собак» більше підходить компанії «Lifecell», яка переважно поступається обсягом продажів своїм конкурентам. Розкрито основні проблеми та шляхи їх вирішення.

Посилання

Ligonenko L. O., Khripko A. V., Domanskyi A. O. The content and mechanism of digitalization strategy formation in business organizations. International scientific journal "Internauka". 2018. №. 2 (2). P. 20–25.

Pucenteilo P. R., Gumenyuk O. O. Digital economy as the newest vector of traditional economy reconstruction. Innovative economy. 2018. №. 5-6. P. 131-143.

Brukhanskyi R. F., Pucenteilo P. R. Development of digitalization of accounting, taxation, analysis and control in enterprise management. Ternopil : VOC "University Dumka". 2021. Р. 194.

Law of Ukraine "On Telecommunications". Editorial from 07.16.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1280-15/ed20190716.

L. O. Striy, G. V. Tolkachova, E. Hadzhiev. Economics for enterprise management. 2020. Issue 41. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/41_2020_ukr/30.pdf.

Matrix of BCG (Boston Consulting Group). URL: http://stud.com.ua/43067/ekonomika/matritsya_bostonskoyi_ konsaltingovoyi_grupi (date of application: 04/28/2022).

Tul S. I. Modern methods of integral assessment of digitalization of the world economy and the labor market. Scientific journal "Black Sea Economic Studies". 2019. Issue 42. P. 12–18.

Official website of Kyivstar PJSC. Access mode: https://kyivstar.ua/ru/about/about/feedback.

Khrustalova V. V., Kononenko E. V. “Market of mobile communication services of Ukraine: trends and prospects of development". Investments: practice and experience. №1. 2019. P. 37-41.

Shabykova N. E., Ayurova A. Zh. Choice of enterprise development strategy. Current research. 2020. №18 (21). P. 76-79.

Yepifanova I. Yu. Management of innovative activity of industrial enterprises: theoretical and methodological aspects of financial support. Vinnytsia: VNTU. 2019. P. 384.

Yaremko, S.A., Kuzmina, E.M., Savina, N.B., Yepifanova I. Yu., Gordiichuk, H.B., Mussayeva, D.Forecasting business processes in the management system of the corporation. Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Srodowiska, 2022, 12(4), pp. 53–59.

Official website of PJSC "VF Ukraine". Access mode: https://www.vodafone.ua/company/investors/zvity-ta-rezultaty/finansovi-rezultaty.

Official website of Lifecell LLC. Access mode: https://www.lifecell.ua/uk/pro_lifecell/finansovi-ta-operacijni-dani/richni-zviti/.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2023

Як цитувати

Єпіфанова, І. ., & Мотрук, Д. (2023). АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ КЛЮЧОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ ТА ЇХ КОНКУРЕНЦІЯ . Innovation and Sustainability, (3), 87–95. https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.87.95

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають