ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА ЯК ФУНДАМЕНТ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЦИФРОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

Ключові слова:

цифрова економіка, цифрова стратегія, великі дані, штучний інтелект, Інтернет речей, хмарні обчислення, цифрова трансформація

Анотація

У статті досліджується значення цифрової економіки як фундаменту для створення цифрових стратегій підприємств. Цифрова економіка, базується на використанні новітніх технологій, таких як великі дані (Big Data), штучний інтелект, Інтернет речей та хмарні обчислення, які кардинально змінюють бізнес-процеси і сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємств. Розглядаються основні компоненти цифрової стратегії, включаючи оцінку готовності до цифрової трансформації, визначення стратегічних цілей, розробку плану впровадження технологій, навчання персоналу, інтеграцію цифрових рішень та постійний моніторинг і оптимізацію процесів. Особлива увага приділяється значенню цифрової стратегії в загальній стратегії підприємства, її ролі у забезпеченні гнучкості та адаптивності до швидких змін ринкових умов. Наведено практичні рекомендації щодо ефективної реалізації цифрових ініціатив, що дозволяють підприємствам не тільки підвищити свою продуктивність і знизити витрати, але й відкрити нові можливості для інноваційного розвитку. Запропонована методика впровадження цифрової стратегії охоплює всі етапи, від оцінки поточного стану ІТ-інфраструктури до використання аналітики для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, що забезпечує комплексний підхід до цифрової трансформації. Обґрунтовано, що  цифрові стратегії виступають ключовим фактором, що впливає на розвиток сучасних підприємств, забезпечуючи їх стійкий розвиток і конкурентні переваги в умовах глобальної економіки.

Біографії авторів

Олена СМЕТАНЮК, Вінницький національний технічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту, маркетингу та економіки

Дмитро ЦІСАР, Вінницький національний технічний університет

аспірант кафедри менеджменту, маркетингу та економіки

Посилання

Derhachova, V. V., Koleshnia, Ya. O., Holiuk, V. Ya. (2022). Tsyfrova terminolohiia u stratehiiakh. Sutnist, mistse ta rol didzhytal menedzhmentu [Digital terminology in strategies. Essence, place and role of digital management]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 22, 114-117.

Huseva, O. Yu., Lehominova, S. V. (2018). Didzhytalizatsiia – yak instrument udoskonalennia biznes-protsesiv, yikh optymizatsiia [Digitalization as a tool for improving and optimizing business processes]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 1, 33-39.

Kirzhetska, M., Kirzhetskyi, Yu. (2020). Osoblyvosti tsyfrovoi stratehii pidpryiemstva zalezhno vid rozmiru biznesu [Features of the digital strategy of an enterprise depending on the size of the business]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, 66(5), 7-15.

Tapscott, D. (1997). The digital economy: promise and peril in the age of networked intelligence. New York: McGraw-Hill.

Negroponte, N. (1996). Being Digital. Knopf: Paperback edition.

Voitko, S. V. (2019). Upravlinnia proektamy ta startupamy v Industrii 4.0: pidruchnyk dlia zdobuvachiv stupenia mahistra za tekhnichnymy spetsialnostiamy [Management of projects and startups in Industry 4.0: a textbook for master’s degree students in technical specialties]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho.

Matt, C., Hess, T., Benlian, A. (2014). Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering, 57(5), 339-343.

Voskoboeva, O. V., Romashchenko, O. S. (2018). Indeks tsyfrovizatsii yak osnovnyi faktor rozvytku tsyfrovykh tekhnolohii [Digitalization index as the main factor in the development of digital technologies]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 4(26), 56-61.

Ismail, M., Khater, M., Zaki, M. (2017). Digital Business Transformation and Strategy: What Do We Know So Far, available at: https://cambridgeservicealliance.eng.cam.ac.uk/resources/Downloads/Monthly%20Papers/2017NovPaper_Mariam.pdf (accessed on 29.07.2024).

Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2014). The Nine Elements of Digital Transformation. MIT Sloan Management Review, available at: http://sloanreview.mit.edu/article/the-nine-elements-of-digital-transformation (accessed on 30.07.2024).

Morehouse, J., & Saffer, A. (2018). Digital Strategy. The International Encyclopedia of Strategic Communication, 1-7.

Zhihalkevych, Zh. M., Koleshnia, Ya. O. (2022). Tsyfrovi stratehii v biznesi: navch.-metod. posib. [Digital strategies in business: educational-methodical manual]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho.

##submission.downloads##

Опубліковано

12.10.2024

Як цитувати

СМЕТАНЮК, О., & ЦІСАР, Д. (2024). ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА ЯК ФУНДАМЕНТ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЦИФРОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ. Innovation and Sustainability, (3), 68–75. вилучено із https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/278

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.