НАПРЯМИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.204.212

Ключові слова:

цифрові технології, діджиталізація, маркетинг, Інтернет-маркетинг, цифрові комунікації, аграрний бізнес, підприємства сільського господарства

Анотація

У статті акцентовано на актуальності проблематики формування та реалізації внутрішньокорпоративної політики цифровізації маркетингу аграрних підприємств. Констатовано, що аспекти діджиталізації та реалізації її потенціалу безпосередньо в сегменті аграрних підприємств в Україні все ще не напрацьовані в достатній мірі. Відтак, метою дослідження визначено удосконалення методико-прикладних засад й положень ідентифікації та обґрунтування напрямів посилення цифровізації маркетингу аграрних підприємств. Наголошено на перевагах становлення і розвитку на вітчизняних підприємствах цифрових систем менеджменту на загал, а також безпосередньо в царині діджиталізації їх маркетингових систем і комплексів. Визначено перспективні напрями цифровізації маркетингу аграрних підприємств за складовими: (1) товарна політика, (2) цінова політика, (3) політика просування та стимулювання збуту продукції, (4) політика позиціонування продукції на ринку. Відображено проблемні аспекти формування в Україні середовища діджиталізації маркетингу аграрних підприємств. Визначено стратегічні етапи політики розвитку і розширення пріоритетних напрямів діджитал-маркетингу аграрних суб’єктів господарювання. Обґрунтовано систему структурних блоків програми цифровізації маркетингу аграрного підприємства, зокрема – вихідні умови, мету політики, цілі та напрями регулювання, глобалізаційний блок, фінансово-ресурсне та організаційно-управлінське забезпечення, інструментарій моніторингу та коригування. Визначено інструментарій моніторингу процесів цифровізації маркетингу аграрних підприємств, що передбачає врахування системи індикаторів за трьома групами: (1) розвиток внутрішньо корпоративної цифрової системи, (2) цифрова модернізація бізнес-процесів, (3) гармонізація та конвергенція внутрікорпоративних цифрових систем у глобальну систему цифрової економіки України та ЄС.

Посилання

Davymuka, S. A. and Fedulova, L. І. (2017). Creative sector of the economy: experience and directions of development. Lviv: Dolishniy Institute of Regional Research of NAS of Ukraine.

Davymuka, S. A., Kyibida, V. S. and Fedulova, L. І. (2019). Trends in the development of new regional policies of the European Union member states. Rehionalʹna ekonomika, no. 1 (91), pp. 76-87.

Vasyltsiv, T., Mulska, O., Levytska, O., Lupak, R., Semak, B., Shtets, T. (2022). Factors of the Development of Ukraine’s Digital Economy: Identification and Evaluation. Science and innovation. no. 18 (2). pp. 44-58.

Lupak, R. L. (2019). Directions for realizing the potential of the information and communication technology sector in the context of ensuring the quality characteristics of the functioning of the internal market and the development of the information society in Ukraine. Galician economic bulletin of Ternopil National Technical University named after Ivan Puluy. no. 60 (5). pp. 79-94.

Lupak, R. L., Shtets, T. F. and Pryshliyak, O. P. (2020). Institutional aspects of state regulation of digital economy development in Ukraine. Biznes-Inform. no. 1, pp. 271-277.

Serbin, О. and Galagan, L. (2012). Innovations in science as a factor in the development of the knowledge environment. Visnyk Knyzhkovoyi Palaty, no. 5, 1-2.

Yastremskaya, O. M. and Bardadim, O. I. (2013). Motivation of creativity of innovators. Kharkiv: KhNEU.

Vakulenko, K. M. (2017). Development of the creative sector of the world economy. Retrieved from http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/23132.

Vakhovych, I. M. and Chul, O. M. (2014). Development of creative economy in conditions of cross-border cooperation. Problemy ekonomiky, no. 3, pp. 182-186. Retrieved from http://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy‑2014-3_0-pages‑182_186.pdf.

Posnova, Т. V., Hymoroda, О. P. and Tershak, N. А. (2018). Creative economy: essence, features and preconditions of formation. Mezhdunarodnyy nauchnyy zhurnal «Internauka», no. 3 (43), pp. 81-87.

Timonin, О. М. and Syvash, Yu. М. (2016). Creativity as a factor of innovative activity of enterprises. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi, no. 11, pp. 177-181.

Lupak R., Kunytska-Iliash M. (2017). Substantiation of the directions of structural reforms in the economy of Ukraine in the context of realization of the state region and branch policy of import substitution. Innovative economy, no. 7-8. pp. 70.

##submission.downloads##

Опубліковано

31.03.2023

Як цитувати

Кобернюк, С. ., & Карпенко, В. . (2023). НАПРЯМИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Innovation and Sustainability, (1), 204–212. https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.204.212

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.