МЕТОДОЛОГІЯ РОЗРОБКИ МЕТРИК ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТРИГЕРІВ ТА ВЗАЄМОДІЇ ЗІ СПОЖИВАЧАМИ У СУЧАСНІЙ ТЕОРІЇ МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/ins.2024.4.163.173

Ключові слова:

тригери, реперні точки, точки контакту, мікромоменти, метрики, цифровий маркетинг, бренд, лояльність, карта шляху клієнта

Анотація

У статті розглядається актуальне питання вимірювання ефективності тригерів та взаємодії зі споживачами у сучасній теорії маркетингу. Особливу увагу приділено інтеграції якісних та кількісних підходів до оцінювання взаємодії між брендом і споживачем на різних етапах шляху клієнта. Зазначено, що в умовах зростаючої конкуренції та цифровізації ринку ключову роль відіграють тригери (реперні точки, точки контакту та мікромоменти), які впливають на споживчий досвід та прийняття рішень. Ефективність цих точок взаємодії значною мірою визначає успіх маркетингових кампаній та рівень залучення споживачів. Проаналізовано роль реперних точок як ключових елементів впливу, що формують емоційний зв’язок із споживачем, точок контакту як інструментів передачі маркетингових повідомлень, та мікромоментів як короткотривалих, але вирішальних моментів прийняття рішень. Запропоновано інтеграцію реперних точок, точок контакту та мікромоментів у єдину систему, що дозволяє більш точно прогнозувати поведінку споживачів.

Систематизовані ключові метрики, що враховують специфіку кожного поняття, включаючи параметри часу, залученості та результативності та з урахуванням таких категорій маркетингу як «потреба» та «цінність». Запропоновані метрики дають змогу оцінювати ефективність маркетингових стратегій через показники конверсії, лояльності, впізнаваності бренду та зростання прибутковості у контексті реперних точок, точок контакту та мікромоментів.

У статті проведено порівняльний аналіз підходів до вимірювання ефективності кожного з цих понять, а також сформована траєкторія щодо вибору метрик залежно від завдань маркетингової стратегії. Отримані результати підкреслюють важливість інтегрованого підходу до оцінювання ефективності та вдосконалення планування маркетингових кампаній, що дозволяє зберігати конкурентні позиції в умовах швидко змінюваного ринкового середовища.

Біографії авторів

Валентина БОБРОВНИК, Хмельницький національний університет

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу

Зінаїда АНДРУШКЕВИЧ, Хмельницький національний університет

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу

Посилання

Bogachevs`ka, I. V. (2016) Social`ni transformaciyi v procesi informacijnoyi diyal`nosti. Ekonomika ta upravlinnya na transporti, vol. 2, pp. 143–150, available at URL: http://publications.ntu.edu.ua/eut/2015-02/143–150.pdf.

Bojko, I., Skry`gun, N., Navrocz`ky`j, N. (2024) Sutnist` ta vy`dy` tochok kontaktu brendu zi spozhy`vachamy`. Ekonomika ta suspil`stvo, vol. 59, available at URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-11.

Bochko, O. (2019) Pidvy`shhennya roli emocijnogo markety`ngu v suchasnomu internet seredovy`shhi. Visny`k Xmel`ny`cz`kogo nacional`nogo universy`tetu. Ekonomichni nauky`, vol. 4. no. 2(272). pp. 63–66. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-272-4-2-63-66.

Vasy`lenko, O. Yu. (2024) Mizhdy`scy`plinarny`j pidxid do imejl markety`ngu vzayemodiya z kognity`vnoyu psy`xologiyeyu ta komunikacijny`my` naukamy`. Problemy` suchasny`x transformacij. Seriya: ekonomika ta upravlinnya, vol. 16. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-16-04-07.

Dovgun`, O. S., Mashhak, N. M. (2021) Zmina spozhy`vchoyi povedinky` v umovax novoyi normal`nosti : monografiya. Ky`yiv : Studcentr, 308 p.

Ivany`na, R., Mishhenko, S. Klyuchovi pokazny`ky` efekty`vnosti markety`ngu, available at URL: https://elit-web.ua/ua/blog/kljuchevye-pokazateli-effektivnosti-marketinga?utm_source=chatgpt.com.

Kapinus, L. V., Skry`gun, N. P., Bakulina, S. A. (2019) Integraciya povedinkovoyi ekonomiky` z markety`ngovoyu naukoyu. Visny`k Odes`kogo nacional`nogo universy`tetu. Seriya: Ekonomika, vol. 24, no. 3, pp. 98–103, available at URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2019_24_3_20.

Kry`kun, V. A. (2020) G`eneza ta sutnist` ponyattya kognity`vnogo markety`ngu. Naukovi zapy`sky` Nacional`nogo universy`tetu «Ostroz`ka akademiya». Seriya «Ekonomika»: naukovy`j zhurnal. Ostrog: Vy`d-vo NaUOA. vol. 18(46), pp. 31–38. DOI: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2020-18(46)-31-38.

Mariya, Kashy`na, Mary`na, Bory`senko. Customer Journey Map: yak biznesu rozumno investuvaty` u kliyents`ky`j dosvid, available at URL: https://www.promodo.ua/blog/perevagi-customer-journey-ta-consumer-decision-journey-map-yak-biznesu-rozumno-investuvati-u-kliientskiy-dosvid.

Marchy`shy`n, N. (2023) Rol` povedinkovoyi ekonomiky` v sy`stemi ekonomichny`x nauk. Visny`k ekonomiky`, vol. 3, pp. 182–197. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2023.03.182.

Pavlova, O. (022) Vizual`na antropologiya: etapy` stanovlennya ta bazovi elementy` analizu Naukovi zapy`sky` NaUKMA. Istoriya i teoriya kul`tury`, vol. 5, pp. 47-53. DOI: https://doi.org/10.18523/2617-8907.2022.5.47-53.

Radkevy`ch, L. A. (2018) Rozvy`tok digital branda: problemy` ta perspekty`vy`. Naukovy`j visny`k Uzhgorods`kogo nacional`nogo universy`tetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosy`ny` ta svitove gospodarstvo, vol. 20 (3). pp. 6–11, available at URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/20_3_2018ua/3.pdf.

Rarenko, L. A. Dy`dzhy`tal-skladova v suchasnij vizual`nij komunikaciyi: 3D-grafika yak zasib vizual`noyi komunikaciyi brendiv : kvalifikacijna naukova pracya na pravax rukopy`su, available at URL: https://www.dnu.dp.ua/docs/ndc/dissertations/K08.051.19/dissertation_6085985e143c2.pdf.

Richard, Taler, Svitlana, Kry`kunenko (2018) Povedinkova ekonomika. Yak emociyi vply`vayut` na ekonomichni rishennya. Ky`yiv : Nash format, 464 s.

Rodinova, N. L. (2024) Analiz efekty`vnosti emocijnogo markety`ngu v umovax konkurentnogo ry`nku. Akademichni viziyi, vol. 35, available at URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1333.

Samojlenko, L. B. (2018) Mozhly`vosti ta problemy` zastosuvannya texnologij Big Data vitchy`znyany`my` kompaniyamy`. Efekty`vna ekonomika, vol. 1, available at URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2018/59.pdf.

Skry`gun, N. P., Metejko, V. O. (2018) Nejromarkety`ng yak zasib psy`xologichnogo vply`vu na spozhy`vacha. Naukovy`j visny`k Mizhnarodnogo gumanitarnogo universy`tetu. Seriya: Ekonomika i menedzhment, vol. 30, pp. 67-70, available at URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2018_30_16.

Ust`yan, O. Yu. (2015) Vy`kory`stannya rozrobok kognity`vnoyi psy`xologiyi v markety`ngovij teoriyi. Ekonomichna strategiya i perspekty`vy` rozvy`tku sfery` torgivli ta poslug, vol. 1, pp. 334-342, available at URL: https://repo.btu.kharkov.ua/jspui/bitstream/123456789/1411/1/esprstp_2015_1_34.pdf.

Yanchuk, T. V., Furman, T. Yu. (2024) Analiz ta opty`mizaciya markety`ngovoyi diyal`nosti cherez vprovadzhennya informacijny`x texnologij. Zdobutky` ekonomiky`: perspekty`vy` ta innovaciyi, vol. 10. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13856459.

My`ky`ta, Korchevs`ky`j. 7 markety`ngovy`x metry`k: povny`j gajd iz pry`kladamy`, available at URL: https://claspo.io/ua/blog/7-marketing-metrics-the-complete-guide-with-examples/?utm_source=chatgpt.com.

Adam, Gaskill, Hume, Winzar. (2013) Marketing Metrics That Contribute to Marketing Accountability in the Technology Sector. SAGE Open, vol. 3, no 3. DOI: https://doi.org/10.1177/2158244013501332.

Carla Freitas, Silveira Netto, Luiz Antonio, Slongo (2019) Marketing Metrics, Big Data and the Role of Marketing Department. Revista de Administração da Universidade Federal de Santa Maria, vol. 12, no. 3, pp. 527-543, available at URL: https://www.redalyc.org/journal/2734/273462728008/html/.

Daniel, Rowles (2017) Mobile Marketing: How Mobile Technology is Revolutionizing Marketing, Communications and Advertising. Kogan Page, 272 p.

Erin, Williams. Micro-Moments in B2B SaaS: Capturing Customers in Real Time, available at URL: https://opollo.com/blog/micro-moments-in-b2b-saas-capturing-customers-in-real-time/.

George, Wilson, Oliver, Johnson, William, Brown (2024) The Impact of Artificial Intelligence on Digital Marketing Strategies. Preprints.org, posted: 5 August. DOI:10.20944/preprints202408.0276.v1.

How to optimize micro-moments in marketing to boost your businesss customer engagement, available at URL: https://webflow.com/blog/micro-moments.

Kočišová, L., Štarchoň, P. (2023) The role of marketing metrics in social media: A comprehensive analysis. Marketing Science & Inspirations, vol 18(2), pp. 40–49. DOI: https://doi.org/10.46286/msi.2023.18.2.4.

Linnet, Taylor, Ralph, Schroeder, Eric, Meyer (2014) Emerging practices and perspectives on Big Data analysis in economics: Bigger and better or more of the same? Big Data & Society, vol. 1, no. 2, available at URL: https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/2053951714536877.

Marek, Solcansky, Lucie, Sychrova, Frantisek, Milichovsky (2011) Marketing Effectiveness by Way of Metrics. Economics and management, vol. 16, pp. 1323–1328, available at URL: https://www.researchgate.net/publication/228463982_MARKETING_EFFECTIVENESS_BY_WAY_OF_METRICS.

Namanh, Hoang. 3 Easy Ways To Use Micro-Moments In Marketing for 2024, available at URL: https://www.asknam.com/3-easy-ways-to-use-micro-moments-in-marketing/.

Ping, Wang, Luping, Sun, Lijun, Zhang, Rakesh, Niraj (2021) Reference points in consumer choice models: A review and future research agenda. International Journal of Consumer Studies, vol. 45, no. 5. pp. 985-1006. DOI: https://doi.org/10.1111/ijcs.12637.

Rajesh, Kumar, Dr. Ani, Smriti (2021) The Role of Marketing Metrics in Digital Era: An Overview Mr. 2 International Journal of Trend in Scientific Research and Development (IJTSRD), vol. 5., no. 6, pp. 2456–6470, available at URL: https://www.ijtsrd.com/papers/ijtsrd47636.pdf.

Tarnanidis, T. (2023) Understanding reference points to make purchase decisions: overview, phases, and time-features. Marketing Science & Inspirations, vol. 18(4), pp. 2–13. DOI: https://doi.org/10.46286/msi.2023.18.4.1.

Tim, Ambler (2028) Marketing Metrics. Business Strategy Review. vol. 11(2). pp. 59–66, available at URL: https://www.researchgate.net/publication/227839016_Marketing_Metrics.

Understanding the Customer Journeys Micro-Moment BrightEdge, available at URL: https://www.brightedge.com/blog/understanding-the-micro-moment-customer-journey.

Walker, Smith. Brands Must Know Their Reference Points, available at URL: https://brandingstrategyinsider.com/brands-must-know-their-reference-points/.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.12.2024

Як цитувати

БОБРОВНИК, В., & АНДРУШКЕВИЧ, З. (2024). МЕТОДОЛОГІЯ РОЗРОБКИ МЕТРИК ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТРИГЕРІВ ТА ВЗАЄМОДІЇ ЗІ СПОЖИВАЧАМИ У СУЧАСНІЙ ТЕОРІЇ МАРКЕТИНГУ. Innovation and Sustainability, (4), 163–173. https://doi.org/10.31649/ins.2024.4.163.173

Номер

Розділ

Articles

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають